Se înfiinţează Registrul utilajelor, echipamentelor şi instalaţiilor de care pot dispune operatorii economici în vederea participării la procedurile de achiziţie publică/sectorială din domeniul proiectelor de infrastructură de transport.
Hotărârea nr. 342/2022 aprobă mecanismul pentru crearea şi utilizarea bazei de date cu utilaje şi echipamente prin înfiinţarea Registrului utilajelor, echipamentelor şi instalaţiilor de care pot dispune operatorii economici în vederea participării la procedurile de achiziţie publică/sectorială din domeniul proiectelor de infrastructură de transport.
Registrul are ca scop verificarea de către autorităţile/entităţile contractante a disponibilităţii utilajelor, echipamentelor şi instalaţiilor declarate de către operatorii economici care au calitatea de ofertanţi în cadrul procedurilor de achiziţie publică/sectorială din domeniul proiectelor de infrastructură de transport.
Operaționalizarea Registrului se realizează în două etape, după cum urmează, potrivit HG-ului recent apărut:
a) etapa inițială în care se realizează funcționalități restrânse de acces pentru completarea de către autoritățile/entitățile contractante a datelor privind utilajele, echipamentele și instalațiile declarate în cadrul contractelor de achiziție publică/contractelor sectoriale aflate în derulare; termenul de implementare aici ar fi 1 august 2022;
b) etapa finală în care se definitivează operaționalizarea Registrului prin dezvoltări de implementare flux integrat în procedurile de atribuire prin mijloace electronice, versionări de modificare, audit finalizat, comunicări generate în mod automat de sistem în caz de suprapunere a perioadelor de utilizare a utilajelor, echipamentelor și instalațiilor; termenul de implementare aici ar fi 1 martie 2023.
„Ministerului Transporturilor și Infrastructurii îi va reveni sarcina de stabilire a tipului informațiilor care sunt accesibile în Registru și punere la dispoziția Autorității pentru Digitalizarea României a nomenclatoarelor cu date specifice și de interes în domeniul proiectelor de infrastructură de transport până la data de 01.05.2022”, scrie în nota de fundamentare ce a însoțit proiectul de HG.
Registrul este creat și operaționalizat de Autoritatea pentru Digitalizarea României. În cel mult 90 de zile de la publicarea HG-ului ar trebui să vedem în Monitorul Oficial un ordin ce conține normele metodologice privind înființarea, funcționarea și utilizarea Registrului.
Registrul este creat şi operaţionalizat, în cadrul Sistemului electronic de achiziţii publice (SEAP), de către Autoritatea pentru Digitalizarea României.